2016. január 28., csütörtök

Plans No. 2.

Volt már egy tervezős bejegyzésem, amit itt találtok. Úgy döntöttem megírom a folytatást kicsit kibővítve. Így felvázolva a terv igazán most született meg a fejemben. Az, hogy hogyan akarok élni egy elhatározás. Tőlem függ, hogy ez mikor, és mennyire pontosan valósul meg. Szépen megálmodtam hogyan szeretnék élni. :) Ugyanakkor van bennem egy kis kettősség, hármasság. És igazából nem tudom melyik elvárásnak megfelelni akarás és melyik amire tényleg vágyom. Ugye említettem már párszor a nyelvtanulást. Na igen azt igazából lehet úgy tervezném, hogy mindig kicsit abban az országban élni amelyiknek meg akarom tanulni a nyelvét. Aztán a bakancslistás helyek között is vannak olyanok, hogy egy hátizsákkal járnám körbe. Eközben mi az az életmód amit folytatnék? Alapvetően kicsit szeretnék áttérni a vegetáriánus étkezésre. Nem kifejezetten elvi kérdés, meg nem is egészségügyi, szóval nem sürgős. Megtehetem fokozatosan. Mert szeretném kipróbálni a helyi különlegességeket ahova megyek. Ha húsos akkor is pár falatot. Öltözködés mindenképpen laza, főleg amikor be akarok férni egy hátizsákba. Sport? Na igen. Meg kéne tanulnom futni, amit nem fogok. Csak ráfér arra a hátizsákra egy görkorcsolya. A másikat bakancslistában is már említettem: küzdősport. Mert adott esetben meg kell tudnom védeni magam. Nem várunk a fényes páncélú lovagra, hogy megmentsen. Munka? Ami adódik, de azért egy lakás árát félre tudjam tenni. Hobbi mindenképpen a fotózás, mert szeretném megörökíteni a helyeket ahol járok. Egy pár évig így élnék, aztán váltanék, lenne egy fix helyem. Otthon(?).

Nagyvárosi élet olyan lakásban, amit leírtam már nektek. Járnék koncertre, bulizni, színházba, moziba. Nyaralni minden évben valami más úti céllal. És ha bejön a vegetáriánus élet, akkor maradhat. Öltözködés munkahelyhez mérten, de mindenképpen nőiesebb, elegánsabb. Szépen feltölteném a gardróbom mindenféle jóval. Sport? Tánc, de nem buliban, hanem rendesen táncórán. Továbbra is fotóznám ahol járok, és remélem nagyon sok szép helyet megoszthatok majd veletek. Munka? Többször említettem munkaként a fotózást, de rájöttem, hogy az inkább maradna hobbinak. Ami igazán izgatja a fantáziámat már jó ideje, a tanácsadás. És hát annyi év utazás meg munka után lenne hozzá hátterem.

Aztán majd ha olyan 40 éves leszek megint váltanék. Nagyobb lakás, sorházi ház, esetleg gyerek. Kutya, macska. Vegetáriánus család, jógázás, kirándulás, nyugalom. A gardrób még mindig elegáns, nőies, de már inkább visszajönnek a kényelmesebb darabok is. Fotózni a mindennapokat is, nem csak az utazást. És adni tovább a tanácsokat a rászorulóknak.

Ha meg már olyan nyugdíjas körül lennék, akkor egy nyugis picike ház, kis kerttel, ahol max füvet kell nyírni. És egy minigarzon a városban. De minden gépesítve. Bár lehet mire olyan idős leszek robotom lesz a házimunkára. Ha már eddig nem ettem húst ezután se ennék. Öltözködni a kornak megfelelően, városban az elegánsabbat, vidéken kényelmeset. Járnék fürdőkbe, színházba, jógáznék, ha még tudnék. Persze az utazásokat végig folytatnám. Max oda mennék ahol nem jártam még.

Miért most fogalmaztam meg így a terveimet? Mert elegem van az elvárásokból és az alkalmazkodásból. Tudom tudom hol a kompromisszum. Meg már öreg vagyok hátizsákkal utazni, sőt mint azt tudjuk már rég meg kellett volna szülnöm azt a három gyereket. Kár hogy lázadó típus vagyok. Meg a gondolattól is kiráz a hideg. Kérdezzetek meg 10 év múlva. Akkor lehet nem tiltakoznék ilyen hevesen. Szóval nem vagyok öreg semmihez. Nem késtem le semmiről, csak a múltkor a villamosról.

És, hogy mindezt hol? Hát majd rábökök a térképre. Igazából régen volt egy listám az országokról ahol szívesen élnék. Olyan szempontok alapján válogatva, mint megélhetés, életminőség, harmónia, tisztaság, jól működő egészségügy, színvonalas oktatás, normális közigazgatás, jó közlekedés, nyugdíj. Oké, oké tudom ha ez létezne úgy hívnák: Utópia. De legalább közelítsen hozzá. Az említett lista pedig: Svájc, Hollandia, Norvégia, Kanada, Új-Zéland, Dánia, Svédország, Finnország, Anglia, Skócia, Ausztrália, Japán, Izland.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése